Kystsogedagene på Fedje
Kystsogeveka på Fedje ble markert med arrangement fredag 26.august i det sosiale rommet i hallen. Hovedfokus var Arvid Skogseth sitt foredrag med tema: ´Fedje si historie´, og det var utstilling av gamle strikkegensere og trøyer fra tidsrommet ca 1950 til 1985, samt salg av historielagets bok og hefte skrevet av Kåre Paulsen. Det ble og servert kaffe og kaker til de vel 80 interesserte som fant vegen hit. Einar Thomassen ledet det meget vellykkede arrangementet på en informativ og humoristisk måte.

Lørdag formiddag var det Small Ships Race i sundet mellom Fryseriet og Fabrikk nr. 8. Svært mange deltok med båter som både var fantasifullt dekorert og laget for å tåle sjø og seile stabilt. Båtbygger Bjørn Ådne Kvalvik er initiativtaker og fagmann på feltet, mens gode medhjelpere i skole, barnehage og hjem har støttet barna i båtbyggingen. Racet gikk i solskinn og passe vind med mange entusiastiske tilskuere. Etterpå var det kake og kaffe på kvalutsalget med genserutstilling og boksalg.

Kystsogedagene på Fedje

Fedje Historielag